Vai al contenuto

  • Log In with Google      Accedi   
  • Registrati ora!
  Moldova-mms.com News dal Regina Pacis Seborganelmondo  




SMMS   a
moldova-mms.com

     VEDI MEGLIO
    
e commenta >>

     IMGS   a:   live @ moldova-mms . com
     MMS    a:   live @ moldova-mms . com





- - - - -

Angajare


  • Non puoi aprire una nuova discussione
  • Effettua l'accesso per rispondere
Nessuna risposta in questa discussione

#1 XCXC

XCXC

    TpX2MI

  • Ambasadiani MIra
  • StellaStellaStellaStellaStellaStellaStellaStellaStellaStellaStellaStella
  • Messaggi: 17,634

    Medaglie








Inviato 30 January 2007 - 00:54:04


Angajare
Intrarea pe teritoriul Italiei in scopul angajarii, autonome este permisa conform cotei maxime de intrare, stabilita anual prin Decretul Fluxurilor.

Exista si categorii de lucratori care nu cad sub incidenta cotei:


  • Managerii companiilor cu sediile si filialele in Italia, oficiile companiilor straine cu sediile in unul din statele membre ale Organizatiei Mondiale pentru Comert, managerii companiilor italiene sau ai altor companii din statele membre ale UE;
  • Profesorii universitari si cercetatorii;
  • Translatorii si interpretii;
  • Asistentii sociali angajati la un cetatean italian sau la un cetatean al unui stat membru al Uniunii Europene care se deplaseaza pe teritoriul Italiei impreuna cu patronul sau.
  • Persoanele care frecventeaza cursuri de instruire;
  • Lucratorii care au fost admisi temporar pentru a realiza sarcini temporare;
  • Marinarii;
  • Lucratorii companiilor care au sediile peste hotare si trebuie sa intre pe teritoriul Italiei pentru a intreprinde activitati in baza contractului;
  • Lucratorii din sfera divertismentului, actorii de circ;
  • Personalul tehnic si artistic al operei, teatrului;
  • Dansatorii, artistii, muzicienii, care lucreaza in cluburile de noapte;
  • Sportivii profesionisti;
  • Ziaristii;
  • Infirmierele din structurile publice si private.

Drepturile oferite de lege
Lucratorii migranti au dreptul de a primi alocatia de somaj.

Pentru a beneficia de aceasta, lucratorul trebuie sa se inregistreze la Agentiile de Stat pentru Angajare si sa aiba o asigurare sociala pentru doi ani.

Migrantii care stau legal pe teritoriul Italiei au dreptul sa intre intr-o asociatie la fel ca si cetatenii italieni.

Au fost create o serie de institutii pentru a acorda asistenta lucratorilor migranti:


  • Biroul de Informatii din fiecare Municipalitate
  • Sistemul Informational de Munca
  • Oficiul de relatii cu publicul

CONTEXTUL ECOMONIC PENTRU ADMINTEREA UNUI STRAIN IN ITALIA
In Italia persista o crestere enorma in cautarea persoanelor ce vor acorda asistenta familiilor. Sporirea acestei cerinte este cauzata de faptul ca este imposibil pentru membrii acestor familii sa-si indeplineasca obligatiile necesare din cauza orelor de lucru neconvinabile (mai des caracterizate de un orar nestabil si lucrul pe schimburi) si, in general din cauza tempoului zilnic a vietii (timpul necesar de a se deplasa de la un loc la altul, orarul transportului public, etc). Problema de acordare a asistentei adecvate devine mai critica cind distanta geografica (ca rezultat a serviciului, preferintelor, componenta familiei) este cauza imposibilitatii de a oferi atentia adecvata membrilor "fragili"ale familiei. Deseori, in aceste circumstante persoanele recurg la serviciile lucratorilor straini, ceva ce nu are caracter trecator, ci din contra devine o tendinta care va spori in viitor.

In pofida faptului ca piata bratelor de munca din Italia necesita contributia garantata de catre straini, imigratia este o situatie complexa, bogata in contradictii, diversitatea carei trebuie contracarata.

Rata somajului in mediu in Italia este de 10.6 (datele statistice Caritas, 2001), cu rata mai joasa in partea de nord-est si mai accentuata in sudul tarii si pe insule. Aceasta este cauza marii mobilitati teritoriale a consistentei numarului lucratorilor care se deplaseaza de la sud la nord. Migratia este de 3 ori mai mare intre imigranti decit intre lucratorii italieni. Potrivit datelor Ministerului de Interne de pe data de decembrie 31, 2000 10.7% din persoanele straine in Italia care sosisera cu scopul de a se angaja in cimpul muncii erau in cautarea unui serviciu sau primului lor serviciu (frecventa fiind mai mica printre femei, care erau plasate mai usor in posturi de lucru casnic).


ROLUL PROFESIONAL
Cine este o infirmiera?

Termenul de infirmiera se foloseste pentru a descrie persoanele ce acorda asistenta persoanelor virstnice sau adultilor sau minorilor a caror independenta este compromisa si care necesita asistenta ziua lucratoare intreaga ca sa fie capabil sa ramina acasa si/sau sa garanteze ca membrii familiei pot sa-si continuie activitatea in afara familiei intr-un mod adecvat. Serciile unei infermiere se deosebeste de alte activitati in care se acorda asistenta necesara pentru a asigura o calitate adecvata a vietii pentru individ intr-un mediu cit mai protejat. Intr-atit incit acestea sunt servicii de asistenta, exista si cei care pefera sa intrebuinteasca expresia "asistent de familie" care mareste complexitatea si care este lucrul necesar de efectuat si cel executat.

Ce semnifica termenul de "infirmiera"?

Termenul de "infermiera" se refera la constructia competenta a unui sistem de asistenta directionat spre persoana ce necesita aceste servicii. Relatia dintre "infirmiera" si persoana asistata este caracterizata ca relatia de ajutor care poate fi interpretata ca "procesul de sustinere persoanala, in care o persoana este incredintata profesionalismului alteia, mai capabil sa se adapteze la situatia pe care ei o confrunta pentru a gasi asistenta necesara pentru a trece peste greutati si sa recupereze si sa pastreze aceasta intr-atit incit este disponibila bunastarea lor psihologica si fizica".

De ce termenul de "infirmiera" se refera la femei?

Conform sondajului executat in Italia si din traditiile culturale italiene, reiese ca activitatea de "acordare a asistentei" este traditional incredintata femeielor. Din rezultatele sondajului national reiese ca 99% din asistentii de familie sint femei si ca familiile cauta infirmiere femei ca sa ajute membrilor familiilor lor.

Ce face o "infirmiera"?

O infirmiera are grija de o serie de activitati acordare a asistentei, dar nu si activitati de caracter medical. Adica, vorbind la general, infirmiera indeplineste mai multe activitati, toate dintre care au o mare importanta pentru persoana pe care o asista, tecind de la functia de asistenta la functia de bucatar, ajutor pe linga casa, etc.. Familiile avantajeaza de la asistenta si sprijinul oferit de catre infirmiera, si ii incredinteaza grija de cei mai dragi si mai apropiati ca sa asigure suportul necesar a membrului fragil a familiei, pentru ca sa le garanteze o calitate de viata semnificativ.

Este oare o familie care are nevoie de o infirmiera obligata sa solicite Contractul Natioanal a muncitorilor?

Contractul Natioanal a muncitorilor este stabilit pentru fiecare categorie si sector ca - potrivit regulilor de baza a sistemului legal italian - instrumentul ce determina conditiile fundamentale - economice si normative - a conditiilor de munca, considerat inviolabil in ceea ce tine de garantarea nivelului minim a existentei si demnitatea lucratorului, in conformitate cu protectia garantata si sub tutela art. 36 a Constitutiei Italiene.

Cine sunt persoanele ce se folosesc de serviciile infirmierilor?

Familiile ce se folosesc de serviciile oferite de catre infirmiere pot fi grupate intr-un sir de categorii:


  • Familii cu persoane virstnice care sunt partial sau complet dependenti de altii;
  • Familii cu persoane invalide;
  • Familii cu minori;
  • Persoane virstnice care locuiesc singuri si nu au rude care pot sa le acorde ajutor.

OFERIND AJUTOR
Care sunt insarcinarile cele mai frecvent executate de catre infirmiera la cerere?

O infirmiera indeplineste lucrul ce tine delucrul casnic, curatenie, pregatirea hranei, spalat, etc, in acelasi timp indeplineste si lucrul ce tine de igiena personala a persoanei asistate, si de supraveghere, precum si activitati ce tin de mentinerea contactului cu lumea din afara. Aceasta combinatie de activitati este tipica pentru aceasta functie: asistenta persoanei si insarcinarile ce tin de casa sunt executate bord la bord si se intrepatrund . Diferenta, in ce tine de serviciul infirmierii, este subtila: in timp ce obiectivele initiale a unui asistent de domiciliu este de a avea grija de casa si ca urmare si de locatari, prioritatile unei infirmieri sunt opuse: persoana este angajata ca sa ingrijeasca de una sau mai multe persoane care nu sunt capabili sa aiba grija de sine insasi.

Persoanele invalide sunt printre indivizii pa care infirmierele ii asista. Ce inseamna "invalid"?

Persoanele invalide sunt indivizii care "sunt lipsiti de unele aptitudini": adica, restrictii, pierderi, reduceri in posibilitati care deriva de la anumite boli sau incapacitate si care plaseaza persoana intr-o pozitie dizavantajoasa, adica in conditia definita ca handicap.

Este foarte important de constientizat tipul de invaliditate si consecintele acesteia pentru individ ca sa puna in miscare o serie de actiuni care vor fi de folos in reducerea limitatiilor posibile cu care de confrunta individul.

Ce inseamna asistenta unei persoane invalide?

Cind o persoana ingrijeste de un invalid si are un post de munca permanent se poate considera uneori provocator. Bineinteles, situatia variaza in conformitate cu existenta sau lipsa altor rude, conform grupei de invaliditate a persoanei si conform relatiei de rudenie a infirmierii cu persoana data si restrictiile acestor. Este foarte important de tinut aminte de nu a indentifica persoana cu limitele sale,chiar si in pofida invaliditatii, ei vor poseda mereu, intr-o masura, autonomie care trebuie respectata, garantata, sustinuta si facilitata. De asemenea, este important de a constientiza tipul de invaliditate si consecintele acestei pentru individ, ca sa fie posibila punerea in miscare a unei serii de mecanisme utile pentru a reduce limitatiile cu care se confrunta individul.

Ce se intimpla cind persoana de care am grija a decedat?

Se intimpla ca persoana care a avut nevoie de asistenta a decedat. Fiind un episod dureros, aceasta afecteaza nu doar rudele ci si infirmiera, in special din cauza ca cu timpul se stabileste o relatie de prietenie. De aceea, este important sa lasam durerea cauzata de decesul individului sa se degaje. Este important de considerat necesitatea de a schimba serviciu, special in cazuri cind famila nu mai necesita serviciile unei imfermieri.


LEGISLATIA CURENTA
Schema legii privind angajarea in cimpul de munca

Carei "categorie" de lucrul apartin serviciile unei "infirmiere" in Italia?

Lucrul si insarcinarile celor care se plaseaza in catetegoria lucrului casni este la fel de vaga ca si aspectului de "infirmiera" in functiile carei intra asistenta, ingrijirea si supravegherea persoanei incredintate.

Serviciile oferite de o "infirmiera" sunt incluse in asa-numitul sector a "lucrului casnic", si regulamentul ce il determina. Se poate spune ca insarcinarile de tipul asistentei medicale calificate ramin a fi in afara competentei unei "infirmiere".

Ce legi a sistemului legal al Italiei reglementeaza direct sau indirect "lucru casnic"?

Regulamentul muncii la domiciliu nu este reglementat de un singur set de legi, ci de diferite decrete. Regulile generale pot fi gasite in primul rind in codul civil in articolele 2240-2246. Regulamentul in detalii poate fi gasit in principalele acte, atit legislative cit si normative privind "lucru casnic" si care sunt enumerate mai jos.


  • Legea 1239/1939 "Introducerea fisei medicale pentru persoanele angajate in lucru casnic"
  • RD 1225/1940 "regulile cu privire la fisa medicala a persoanelor angajate in lucrul domestic"
  • Legea 940/1953 "Plata lunei a XIII-a persoanelor angajate in lucrul domestic"
  • Legea 1003/1956 "Aprovizionarea cu Asigurare sociala pentru soferii angajati la particular"
  • Legea 339/1958 "Cu privire la protectia relatiilor lucrului domestic"
  • Legea 977/1967 "protectia lucrului tinerilor si adolescentilor"
  • DPR 1403/1971 "Ordin cu privire la asigurarea sociala obligatorie a persoanelor angajate in ingrijirea si curatarea incaperilor"
Hotarire legislativa din 6/9/2001 nr. 368 in conformitate cu directiva obsteasca 1999/70/CE.

Care sunt conditiile minimale ce trebuie convenite la semnarea unui contract de angajare in domeniul serviciilor de ingrijire?

Fara indoiala, contractul de angajare la serviviu trebuie sa stabileasca:


  • Data angajarii la serviciu;
  • Data de incheiere eventuala a termenului de angajare a contractului de munca, in cazul cind este stabilita durata angajarii;
  • Denumirea functiei si obligatiile lucratorului si experienta in cimpul muncii;
  • Durata perioadei de probare,
  • Graficul orelor de lucru,
  • Stabilirea zilei de odihna pe parcursul saptaminei.
  • Conditiile de cazare si masa in caz ca colaboratorul nu se angajeaza la serviciu "pe ore".
Exista oare un contract ce delimiteaza notiunea de lucru domestic de servicii de ingrijire?

Da, exista. Pe data de 8 martie 2001 a fost intocmit Contractul National Obstesc in domeniul Lucrului Casnic (abreviat CCNL).

CCNL a fost intocmit de catre FIDALGO (Federatia Italiana a persoanelor angajante in domeniul lucrului casnic) si de DOMINA (Asociatia Nationala a Angajatorilor in domeniul lucrurui casnic) ce reprezinta angajatorul, si de catre Federatia Italiana a functionarilor comerciali, turism si servicii (FILCAMS-CGIL), Federatia Italiana a sindicatelor pentru servicii comerciale, aliate si turism(FISASCAT-CISL), Uniunea Italiana a turismului comercial si a lucratorilor in domeniul acordarii serviciilor (UILTuCS-UIL), FEDERCOLF, Federatia Sindicatelor a furnizorilor de servicii, cu asistenta reprezentantilor din Columbia, Chile, Insulele Filipine, Peru, si Cape Verde.

CCNL a intrat in vogoare si va experira pe data de 7 martie 2005.

Ce trebuie sa fac cind incep sa muncesc in domeniul lucrului casnic si ingrijire?

Dupa incheierea contractului de munca, angajatul trebuie sa prezinte angajatorului:


  • Carnetul de munca;
  • Fisa de asigurare medicala;
  • Certificat a starii familiale.
Evident trebuie prezentate si:


  • Codul fiscal
  • Documentul de identitate
Daca deja poseda unul, angajatul trebuie sa prezinte numarul cotatiei Institutului National de Asiguari Sociale (INSP).

Pot sa fiu rugat sa lucrez perioada de probare?

Exista o posibilitate ca angajatorul sa va ceara sa lucrati o perioada de probare.

Perioada de probare care este platita regular dureaza 30 zile lucratoare, pentru persoanele inalt calificate, si 8 zile lucratoare pentru persoanele mai putin calificate in domeniu sau pentru cei care intra pentru prima data in postura.

Ce se intimpla in timpul si la sfirsitul perioadei de probare?

Doar lucratorul care a depasit perioada de probare fara a fi concediat este accepatat automat la serviciu si orele de lucru in tipmul perioadei de probare se adauga la experienta in cimpul muncii.

In timpul perioadei de probare, la orice moment persoana angajata poate demisiona sau fi concediata fara instiintare, dar i se plateste remuneratie si un comision suplimentar corespunzator serviciului indeplinit.

Ce servicii sunt oferite de catre "asistentul in schimbul de noapte"?

O persoana care ofera servicii de ingrijire poate fi angajata ca sa acorde servicii de ingrijire, dar nu si asistenta medicala, de paza nocturna copiilor mici, batrinilor, persoanelor cu handicap sau persoanelor bolnave.

Obligatia de a oferi servciul mai sus mentionat trebuie scrisa in forma de contract pentru ambele parti; un astfel de document trebuie sa contina terminul de angajare la serviciu si tipul de servicii acordate.

Serviciile oferite in domeniul dat sunt asemenea serviciilor acordate de catre o infirmiera.

Angajatorul si persoana care ofera serviciile date se pot intelege in ceea ce priveste tipul de asistenta acordat:


  • In continuu si exclusiv, adica permanent;
  • Intermitent, care se acorda ocazional, corespunzator cerintelor angajatorului.
Cit dureaza "asistenta in schimbul de noapte"?

Durata procesului variaza de la caz la caz.

In general, un schimb se poate incepe la orele 2000 si dureaza pina la orele 0800, dar poate sa dureze si de la orele 2100 pina la orele 0800.

CCNL permite plata acestor servicii in coformitate cu durata si timpul in care a fost acordata asistenta; de asemenea si stabilirea adaosului eventual la contract in limitele timpului efectiv lucrat ca angajat.

Persoanele angajate in schimbul de noapte trebuie sa li se permita sa se odihneasca cind nu sint solicitate serviciile acordate de acesta, in conditii de cazare adecvate, si de asemenea sa primeasca remunerare pentru dejun, cina si sa fie aprovizionat cu amenajare pentru noapte potrivit.

Cum pot sa ma reconciliez la serviciu si in cazul unei eventuale graviditati?

Regulamentul juridic cu privire la mame lucratoare este de asemenea aplicat si la infirmiere, si la lucratori casnici, cu aceleasi restrictii, cu exceptia urmatoarelor subdiviziuni.

In citeva cuvinte, este interzisa angajarea la serviciu a femeielor ce:


  • Se afla in ultimile doua luni de graviditate, cu exceptia cind este cazul unei nasteri premature precum este prevazut in legea de drept;
  • Se afla in perioada dintre termenul presupus si termenul real al nasterii;
  • In perioada a trei luni dupa nastere.
Perioadele mai sus mentionate trebuie incluse in durata de lucru, inclusiv si acele care se asociaza cu sarbatorile Craciunului.

De la inceputul perioadei de graviditate, cind aceasta are loc in timpul activitatii in cimpul muncii, pina la sfirsitul perioadei de absenta obligatorie de la serviciu, angajantul nu poate fi concediat, cu exceptie cind exista cauza justa.

Ce se intimpla cind ma imbolnavesc?

In caz de boala, angajatul, fie ca locuieste cu angajatorul fie ca nu, are dreptul sa-si pastreze locul de munca dupa cum urmeaza:


  • Cu experienta in cimpul muncii mai mica de 6 luni, dupa finisarea perioadei de probare, se acorda 10 zile calendaristice;
  • Cu experienta in cimpul muncii intre 6 luni si 2 ani, se acorda 45 zile calendaristice;
  • Cu experienta in cimpul muncii de peste 2 ani, se acorda 180 zile calendaristice.
  • Intervalul de timp privitor la pastrarea locului de munca este calculat coform anului solar.
In timpul acestor perioade, in caz de boala, angajatul va avea dreptul la o remunerare de maximum total de 8, 10, 15 zile in decursul anului de experienta in cimpul muncii precum este mentionat in punctele 1, 2 si 3 de mai sus in conformitate cu CCNL.

Absenta de la serviciu pe motiv de boala trebuie explicat prin documentatie corespunzatoare.

Ce se intimpla atunci cind sunt ranit?

In cazul unei raniri, lucratorul, fie ca locuieste cu angajatorul sau fie ca nu, are dreptul sa-si pastreze locul de munca dupa cum urmeaza:


  • Cu experienta in cimpul muncii mai mic de 6 luni, dupa finisarea perioadei de probare, se acorda 10 zile calendaristice;
  • Cu experienta in cimpul muncii intre 6 luni si 2 ani, se acorda 45 zile calendaristice;
  • Cu experienta in cimpul muncii de mai mult de 2 ani, se acorda 180 zile calendaristice.
  • In cazul cind angajatul este accidentat la locul de munca, are dreptul la asistenta prevazuta de catre regulamentul curent, si in special:
  • O alocatie zilnica pentru incapacitate temporara;
  • Venitul necapatat pentru incapacitate permanenta;
  • O alocatie pentru asistenta personala continua;
  • Venitul necapatat pentru supravietuitorii lor si o unica alocatie in cazul decesului lor;
  • Tratament medical si chirurgical, inclusiv si testarile clinice;
  • Aprovizionarea cu proteze.
Toata asistenta mai sus mentionata este acordata de catre Institutul National pentru Asigurarea Accidentelor la locul de munca (INAIL) la care se adreseaza angajantul cu o declaratie a tuturor ranilor urmind legea de drept.


CONTACTUL MENTINUT CU TARA DE ORIGINE A STRAINILOR
Ce este reuniunea de familie?

Aceasta este posibilitatea legala a lucratorului din strainatate sa se reuneasca cu familia sa in tara sa de origine.

Regulamentul urmareste permisiunea de a mentine integritatea familiei, fiind o unitate sociala protejata de lege, si permisiunea lucratorului din strainatate de a se integra in societatea italiana.

Cine poate solicita reuniunea de familie?

Reuniunea de familie poate fi solicitata de:

Persoanele din strainatate plecate permanent din tara de origine sau plecate temporar pe o durata de cel putin de un an la munca dependenta sau independenta, la studii, cautind refugiu sau pe considerente religioase.
  • Cetateni italieni, rezidenti ai Italiei.
  • Cetateni ai comunitatii Europene rezidenti ai Italiei. Cu ce membri ai familiei este posibila reuniunea?

    Doar urmatorii membri ai familiei pot fi reuniti:

    • Sot/sotie care nu sunt legal separati;
    • Copii minori dependenti, chiar si cei dependenti de celalalt sot care nu este casatorit sau legal separat;
    • Minori de 18 ani, adoptati sau vitregi si dependenti;
    • Parinti dependenti;
    • Pina si inclusiv rudenii de gradul trei care sunt dependenti si nu sint capabili sa lucreze.
    Unde si cum se solicita reuniunea de familie?

    Cererea pentru autorizatia legala a reunirii familiei, impreuna cu documentatia necesara inclusiv si acea ce demonstreaza relatia de rudenie, de casatorie si de minoritate, traduse si legalizate de catre autoritatile consulatelor italiene, trebuie prezentate la ghiseurile pentru imigratie la oficiile Prefecturilor Guvernului (si pina la infiintarea acestora la sectoarele de politie) responsabili pentru teritoriul de resedinta a aplicantului, care va emite o copie a documentelor stampilate cu data si initialele angajatului responsabil pentru primirea acestor.

    Oficiul, verificindu-le, de asemenea prin intermediul sectoarelor de politie corespunzatoare emite o autorizatie legala pe parcursul a 90 zile, subiect pentru verificare cit de potrivita este conditiile si disponibilitatea suficientei venitului pentru a intertine familia.

    Ce obligatii trebuie sa indeplineasca membrii familiei odata veniti in Italia?

    Timp de 8 zile de la intrarea in Italia membrii familiei trebuie sa solicite permis pentru sedere sau permis obisnuit pentru sedere pe cauze familiale pe o durata de timp echivalenta celei a membrului familiei cu care se va reuni.

    Reuniunea de familie a unui parinte cu un copil minor cu dreptul legal de sedere in Italia este asteptata. Pe parcursul unui an de la intrarea in tara ei trebuie sa demonstreze disponibilitatea de cazare si masa si disponibilitatea resurselor financiare.


    SCHIMBARI IN ANGAJARE
    Ce sint sindicatele?

    Sindicatele sint organizatii muncitoresti care acorda servicii de asistenta si ghidare atit pentru italieni cit si pentru lucratorii din strainatate. Ele indeplinesc sarcina de vigilenta in cadrul cimpului de munca, regularitatea contractelor si denumeste conditiile de exploatare. Sindicatele de asemenea pot sa ofere garantii pentru lucratorii din strainatate care intentioneaza sa vina in Italia ca sa intre piata de munca.

    Link-uri:
    Ce sint institutiile de caritate?

    Acestea sint organizatii fondate de catre sindicate sau asociatii analoge care ofera asistenta muncitorilor, in asa domenii precum asigurarea sociala si in special asistenta sociala.

    Ce sint asociatiile pentru imigranti?

    De obicei, acestea sunt asociatii de voluntari care au ca scop dezvoltarea prieteniei si fraternitatii dintre oameni, in spiritul Constitutiei Italiei. Ei activeaza in domeniul informarii, acorda sfaturi, asistenta in promovarea drepturilor imigrantilor, cercetare, seminare, studii si activitati de cooperare cu tarile de origine a imigrantilor. La nivel national exista un numar de asociatii, dese ori cu filiale provinciale si nationale. Unele din cele mai mari asociatii participa la Conferinta pentru problemele imigrantilor straini si familiilor lor, fondata de catre Presedintele Consiliului de Ministri a Departamentului Afacerilor Sociale.

    Ce este consiliul pentru problemele imigrantilor?

    Consiliul pentru problemele imigrantilor straini si familiilor lor, care se intruneste odata la sase luni, indeplineste un sir de sarcini: de a aproba observatiile autoritatilor si asociatiilor nationale care sunt mai active in domeniul asistentei si integrarii imigrantilor si apoi la fiecare trei ani, compileaza un document de planificare; de a examina problemele de baza in domeniul integrarii imigrantilor; de a verifica nivelul de realizare a regulamentului in vigoare; de a intocmi proiecte si de a face sugestii pentru a imbunatati convietuirea persoanelor straine si a italienilor; de a face cunoscute experientele pozitive a integrarii sociale; de a executa functiile unui organ de coordonare pentru Consiliile pentru imigrare teritoriale.

    Este oare Consiliul constituit din reprezentanti din strainatate sau nu?

    Consiliul este constituit din:

    • Cel putin din 6 reprezentanti ale asociatiilor sau Autoritati ai Organizatiei Nationale de Coordonare, institutie a Consiliului National Ecomic si de Angajare in cimpul muncii (C.N.E.L.);
    • Cel putin 6 reprezentanti a lucratorilor din afara Comunitatii Europene recomandati de catre cele mai reprezentative asociatii care opereaza in Italia;
    • Cel putin 4 reprezentanti desemnati de catre Confederatia Sindicatelor Nationale a Muncitorilor;
    • Ce putin 3 reprezentanti desemnati de catre Organizatia Nationala a Sidicatelor Muncitoresti in diferite domenii ale economiei;
    • 7 experti desemnati de catre diferite Ministere (Ministerul Muncii si Securitatii Sociale, Educatiei Publice, Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Afacerilor Externe si Finantelor, Departamentul pentru Solidaritate sociala si Oportunitati Egale);
    • 4 reprezentanti ai Autoritatilor Locale;
    • 2 reprezentanti ai Consiliului National Economic si Plasarii in cimpul muncii.
    Ce sint Centrele de consiliere in cimpul muncii?

    Acestea sunt centre, amplasate pe tot teritoriul Italiei, care ofera gratis informatii despre sistemele de producere locala, portfoliul profesional si cursuri de pregatire profesionala corespunzatoare, piata de brate de munca si caracteristicile sale pe plan national. Oricine care are probleme cu angajarea in cimpul muncii sau schimbul postului de munca poate sa se adreseze la aceste centre a caror scopuri nu sint de cauta posturi de munca ci de a oferi toate indicatiile necesare pentru a cauta un post de munca.



  • .





    Leggono questa discussione 2 utenti

    0 utenti, 2 ospiti, 0 utenti anonimi










                                                                   Effettua i tuoi pagamenti con PayPal.  un sistema rapido, gratuito e sicuro.



    info@ambasada.it

     Telegram.me/Ambasada     iMessage: info@ambasada.it

    fax (+39) 02 70033057       tel (+39) 02 45077169


    Sedi diplomatiche della Repubblica di Moldavia:

    Ambasciata di Roma
       Consolato di Milano  Consolato di Padova





    Privacy e Cookie Policy / Termini e Regole del Forum