Vai al contenuto

  • Log In with Google      Accedi   
  • Registrati ora!
  Moldova-mms.com News dal Regina Pacis Seborganelmondo  




SMMS   a
moldova-mms.com

     VEDI MEGLIO
    
e commenta >>

     IMGS   a:   live @ moldova-mms . com
     MMS    a:   live @ moldova-mms . com





- - - - -

Diaspora moldovenilor din Ucraina: "Noi nu suntem români"


  • Non puoi aprire una nuova discussione
  • Effettua l'accesso per rispondere
Questa discussione ha avuto 5 risposte

#1 Rick

Rick

    Tpx5MI

  • Ambasadiani MI1a
  • StellaStellaStellaStellaStellaStellaStellaStellaStella
  • Messaggi: 5,223

    Medaglie



Inviato 09 April 2009 - 01:07:25


Diaspora moldovenilor din Ucraina: "Noi nu suntem români"

Immagine inviata

"Colaborând cu autorităţile ucrainene de stat, soluţionăm probleme ce ţin de păstrarea culturii etniei moldoveneşti, funcţionarea şcolilor cu predare în limba moldovenească şi asigurarea acestora cu literatură, întrebări ce ţin de păstrarea obiceiurilor naţionale şi a tradiţiilor, ca bază a educaţiei morale şi spirituale a fiecărui popor", a declarat într-un interviu pentru publicaţia săptămânală "2000" preşedintele Asociaţiei moldovenească naţional-culturală din Ucraina, Anatol Fetescu.
Potrivit liderului diasporei moldovenilor din Ucraina, cultura moldovenească şi cea ucraineană au un fundament şi multe evenimente istorice comune. "Sunt bine cunoscute astfel de personalităţi moldoveneşti ca Petru Movilă, Gavril Bănulescu-Bodoni şi hatmanul Daniel Apostol. Istoria mai menţionează căsătoria dintre feciorul lui Bogdan Hmelniţki, Timoşa, cu fiica domnitorului Moldovei, Vasile Lupu, Ruxanda", a menţionat Fetescu.
Sursa citată a accentuat că diaspora respinge toate încercările de a percepe moldovenii din Ucraina ca şi români. "În pofida asemănărilor culturilor celor două popoare, moldovenii nu sunt români. Fiecare popor are istoria, tradiţiile şi obiceiurile proprii", a subliniat liderul diasporei moldovenilor din Ucraina.
Asociaţiei moldovenească naţional-culturală din Ucraina a fost creată în 1998 şi reuneşte mai multe asociaţii culturale a moldovenilor din Kiev, Krimeea şi regiunile Dnepropetrovsk, Viniţa, Doneţk, Odessa şi Cernăuţi, unde locuiesc cei mai mulţi moldoveni. Potrivit recensământului efectuat în Ucraina în anul 2001, în această ţară locuiesc peste 250 mii de moldoveni.



Immagine inviata


#2 Mad

Mad

    Nb

  • Ambasadiani MI1e
  • Stella
  • Messaggi: 32
    Località:Tarigrad

Inviato 09 April 2009 - 02:30:56


da,bine,am inteles,suntem moldoveni,si noi, si cei din Ucraina.....si cei din Papua-Noua Guinee tot moldoveni sunt,daca au ajuns si pe acolo conationalii nostri......dar daca ati avut istoria la scoala...nu pe timpurile sovietice...va dati seama ca suntem romani din punct de vedere cultural/istoric.....Sau poate mai apare pe aici vreun geniu ce sa-mi reproseze ca limba oficiala in MD e "Maldavineaska"...Daca apare....e prost cu diploma,masterat si dubla facultate de tampenie......Candidati la orizont....?Hai,care e primul...?Ar fi de dorit sa va argumentati,cat de cat,dupa limitele voastre pseudo-intelectuale.....Bafta;)


#3 silvano

silvano

    AdvMI

  • Ambasadiani MI1a
  • StellaStellaStella
  • Messaggi: 867
    Località:Chisinau, Moldavia
    Interessi: Sport -- nuoto, bici; musica classica, opera, teatro, canzoni napoletani, canzoni dei cantautori.

    Medaglie




Inviato 09 April 2009 - 12:20:19


La cosa interessante è che in Ucraina oltre alla comunità dei moldavi, c'è anche quella dei romeni. Gente che parla la stessa lingua, ha la stessa cultura e sono più che certo che ha anche dei legami di parentella fra i mebri di entrambe le comunità...
La cosa è piuttosto complessa... Anche i russi hanno le stesse radici con gli ucraini   - la Russia storicamente ebbe l'inizio a Kiev, l'attuale capitale dell'Ucraina. Alcuni filologi sostengono che l'ucraino è nient'altro che la forma arcaica della stessa lingua russa. Sì... Ma prova a dirlo su una piazza della città di Lviv, per esempio (Ucraina  occidentale),  - ti sgozzano senza pensarci due volte... E' tutto molto relativo nella vita, purtroppo le soluzioni pronte non esistono!



"Davanti alle difficoltà non bisogna arrendersi. Al contrario devono stimolarci a fare sempre di più e meglio, a superare gli ostacoli per raggiungere i risultati che ci siamo prefissati."
Paolo Borsellino

GUTTA CAVAT LAPIDEM NON VI, SED SAEPE CADENDO

#4 marcuzzzo

marcuzzzo

    MI

  • Ambasadiani MI1-e
  • StellaStella
  • Messaggi: 372

Inviato 09 April 2009 - 12:30:04


Infatti la lingua moldoveneasca non esiste.
E' solo una bufala messa in piedi dai russi.



QUOTE(Rick @ 18-Apr-2009 15:40) Visualizza messaggio

il rumeno non lo capisco

il moldavo si  :)

#5 Rick

Rick

    Tpx5MI

  • Ambasadiani MI1a
  • StellaStellaStellaStellaStellaStellaStellaStellaStella
  • Messaggi: 5,223

    Medaglie



Inviato 09 April 2009 - 12:53:06


Visualizza messaggiosilvano, su 9-Apr-2009 14:20, dice:

prova a dirlo su una piazza della città di Lviv, per esempio (Ucraina  occidentale),  

Per forza , li sono stati + che altro polacchi ,

ma se lo dici da Odessa alla Crimea  ti chiedono che bosogno c'e di dirlo !


L'Ucraina
questa Ucraina
è un altra bella patacca
tenuta in piedi per soli scopi di opposizione alla Russia .

Ah , poi c'è anche la questione dei Ruteni , sempre nella medesima zona .



Immagine inviata


#6 Rick

Rick

    Tpx5MI

  • Ambasadiani MI1a
  • StellaStellaStellaStellaStellaStellaStellaStellaStella
  • Messaggi: 5,223

    Medaglie



Inviato 09 April 2009 - 12:59:35


Visualizza messaggioMad, su 9-Apr-2009 04:30, dice:

da,bine,am inteles,suntem moldoveni,si noi, si cei din Ucraina.....si cei din Papua-Noua Guinee tot moldoveni sunt,daca au ajuns si pe acolo conationalii nostri......dar daca ati avut istoria la scoala...nu pe timpurile sovietice...va dati seama ca suntem romani din punct de vedere cultural/istoric.....Sau poate mai apare pe aici vreun geniu ce sa-mi reproseze ca limba oficiala in MD e "Maldavineaska"...Daca apare....e prost cu diploma,masterat si dubla facultate de tampenie......Candidati la orizont....?Hai,care e primul...?Ar fi de dorit sa va argumentati,cat de cat,dupa limitele voastre pseudo-intelectuale.....Bafta;)
Ognuno è libero di essere quel c***o che si sente d'essere !

Il problema nasce quando qualcun'altro  

pretende di dire , o meglio , imporre

a te ed ad altri quel che tu dovresti essere  !


Espressioni usate a sproposito in moldova del Tipo   " suntem toti romeni "

o in Romania abusate per bocca dei politici come Basescu "toti moldavi sunt romani"

sono semplicemente inacettabili



Immagine inviata





Leggono questa discussione 1 utenti

0 utenti, 1 ospiti, 0 utenti anonimi










                                                               Effettua i tuoi pagamenti con PayPal.  un sistema rapido, gratuito e sicuro.



info@ambasada.it

 Telegram.me/Ambasada     iMessage: info@ambasada.it

fax (+39) 02 70033057       tel (+39) 02 45077169


Sedi diplomatiche della Repubblica di Moldavia:

Ambasciata di Roma
   Consolato di Milano  Consolato di Padova





Privacy e Cookie Policy / Termini e Regole del Forum