Vai al contenuto

  • Log In with Google      Accedi   
  • Registrati ora!
  Moldova-mms.com News dal Regina Pacis Seborganelmondo  




SMMS   a
moldova-mms.com

     VEDI MEGLIO
    
e commenta >>

     IMGS   a:   live @ moldova-mms . com
     MMS    a:   live @ moldova-mms . com





- - - - -

Permisul de sedere


  • Non puoi aprire una nuova discussione
  • Effettua l'accesso per rispondere
Nessuna risposta in questa discussione

#1 XCXC

XCXC

    TpX2MI

  • Ambasadiani MIra
  • StellaStellaStellaStellaStellaStellaStellaStellaStellaStellaStellaStella
  • Messaggi: 17,634

    Medaglie








Inviato 24 January 2007 - 18:54:19


Permisul de sedere
Durata permisului de sedere — cu exceptia cand acesta este in scop de lucru — corespunde cu durata vizei. Permisul de sedere trebuie solicitat timp de opt zile de la intrare, la Questura locului de trai.

Permisul de sedere pe termen scurt nu permite schimbarea motivului de sedere. De asemenea, nu permite exercitarea altei activitati de munca, decat cea pentru care a fost eliberat.


Business
Permisul de sedere in scop de afaceri (business) este acordat strainilor care intra pe teritoriul Italiei in scopuri economice si comerciale.

Durata permisului de sedere corespunde cu durata vizei de intrare si nu poate depasi trei luni.

Permisul de sedere in scop de afaceri nu permite schimbarea (conversione) motivului sederii si nu autorizeaza alte activitati de munca, decat cele pentru care a fost eliberat documentul respectiv.

Acte necesare:


  • Cererea completata si semnata;
  • Patru fotografii de marimea pasaportului;
  • Un timbru de 10,33 euro;;
  • O copie a pasaportului;
  • Asigurare medicala valabila pe teritoriul italian sau inregistrarea in Sistemul National pentru Sanatate (S.S.N. — Servizio Sanitario Nazionale) — (Daca sederea depaseste 30 de zile).

Tatamentum Medical
Permisul de sedere pentru tratament medical este acordat cetatenilor straini care doresc sa se trateze in institutiile medicale italiene publice sau private.

Permisul de sedere va avea durata vizei de intrare si va fi prelungit, daca tratamentul medical mai este necesar.

Permisul de sedere pentru tratamentul medical nu permite posesorului sa lucreze.

Acte necesare:


  • Cererea completata si semnata;
  • Patru fotografii de marimea pasaportului;
  • O copie a pasaportului;
  • Certificatul medical;
  • Un timbru de 10,33 euro;.

Invitatia
Permisul de sedere pe termen scurt este emis si cetatenilor straini care sunt invitati de institutiile /organizatiile publice sau private, pentru a participa la evenimente politice, stiintifice, culturale, expozitii. Cheltuielile sunt acoperite de institutiile care invita.

Permisul trebuie solicitat timp de opt zile de la intrarea in Italia, la Questura. Durata permisului de sedere va coincide cu durata vizei.

Permisul de sedere interzice schimbarea (conversione) motivului sederii si nu permite posesorului sa lucreze.

Acte necesare:


  • Cererea completata si semnata;
  • Patru fotografii de marimea pasaportului;
  • O copie a pasaportului;
  • Un timbru de 10,33 €.

Turismul
Durata Permisul de sedere in scopuri turistice coincide cu durata vizei.

Cetatenii straini trebuie sa solicite permisul de sedere la Questura, timp de opt zile de la intrarea in Italia.

Acte necesare:


  • Cererea completata si semnata;
  • Patru fotografii de marimea pasaportului;
  • O copie a pasaportului;
  • Un timbru de 10,33 €;
  • Dovada cazarii;
  • Asigurare medicala valabila pe teritoriul Italiei sau dovada inregistrarii in Sistemul National de Sanatate, dar numai daca sederea depaseste 30 de zile.
  • In cazul grupurilor de turisti poate fi solicitat un permis de sedere comun.

Motive Familiale
Permisul de sedere pe motiv de familie permite cetatenilor straini sa insoteasca sau sa viziteze rudele in Italia.

Strainul trebuie sa solicite permisul de sedere timp de opt zile de la intrarea pe teritoriul italian. Durata permisului va coincide cu durata vizei.

Acte necesare:


  • Cererea completata si semnata;
  • Patru fotografii de marimea pasaportului;
  • O copie a pasaportului;
  • Asigurare medicala valabila in Italia, dovada inregistrarii in Sistemul National de Sanatate, dar numai daca sederea depaseste 30 de zile.

Adoptia
Permisul de sedere este emis si in cazul adoptiei, tutelei sau custodiei cetatenilor straini de catre cetatenii italieni.

Strainul trebuie sa solicite un permis de sedere de la Questura, timp de opt zile de la intrarea pe teritoriul italian. Daca strainul este minor, cererea trebuie depusa de parintele adoptiv.

Primul permis de sedere va avea aceeasi durata ca si viza de intrare. Permisul reinnoit va avea un termen de doua ori mai mare. Cand adoptia este autorizata de Curtea pentru Minori, cetatenii straini adoptati vor obtine cetatenia italiana.

Acte necesare:


  • Cererea completata si semnata;
  • Patru fotografii de marimea pasaportului;
  • O copie a pasaportului;
  • O copie a actului de identitate al parintilor adoptivi;
  • Gradul de eligibilitate a parintilor, act eliberat de Curtea pentru Minori;
  • Ordinul de custodie eliberat de autoritatile statului de origine (tradus in limba italiana);
  • Declaratia Consulatului Italian, care certifica lipsa divergentelor dintre documentul mentionat mai sus si legislatia tarii de origine;
  • Asigurare medicala valabila pe teritoriul Italiei, sau inregistrarea in Sistemul National de Sanatate.

Activitatea Sportiva
Permisul de sedere pentru activitatea sportiva permite posesorului sa exercite activitate profesionista de sportiv. Permisul nu permite detinatorului sa exercite alte activitati de munca decat cele pe care le autorizeaza viza.

Acte necesare:


  • Cererea completata si semnata;
  • Patru fotografii de marimea pasaportului;
  • O copie a pasaportului;
  • Un timbru de 10,33 euro;.;
  • Scrisoare din partea Federatiilor sau Societatilor afiliate Comitetului Olimpic National Italian.
  • Dovada mijloacelor financiare suficiente pentru sederea pe teritoriul italian si pentru intoarcerea in tara de origine;
  • Asigurare medicala valabila in Italia sau inregistrarea in Sistemul National de Sanatate.

Reintegrarea Familiei
Permisul de sedere pentru reintregirea familiei are aceeasi durata ca si permisul de sedere al membrilor de familie. Posesorul permisului are acces la serviciile medicale, la educatie, angajare.

Acte necesare:


  • Cererea completata si semnata;
  • Patru fotografii de marimea pasaportului;
  • O copie a pasaportului;
  • Asigurare valabila pe teritoriul italian sau inregistrarea la Serviciul National de Sanatate.
  • Declaratia de intretinere a rudelor imigrantului;
  • Copia permisului de sedere al rudelor;
  • Autorizatia Biroului pentru Imigrare;
  • Un timbru de 10,33 euro;

Studiile
Permisul de sedere pentru studii trebuie solicitat la Questura, timp de opt zile de la intrarea pe teritoriul italian. Durata lui va corespunde cu cea a vizei si poate fi reinnoita. Acesta permite strainului sa frecventeze cursurile si sa intreprinda cercetari stiintifice. De asemenea, posesorul permisului poate intreprinde activitati de munca care nu depasesc 20 de ore pe saptamana.

Acte necesare:


  • Cererea completata si semnata;
  • Patru fotografii de marimea pasaportului;
  • O copie a pasaportului;
  • Admiterea la studii;
  • Mijloacele de intretinere (contul bancar);
  • Un timbru de 10,33 euro;;
  • Asigurare valabila pe teritoriul italian sau inregistrarea in Sistemul National de Sanatate.

Protectia Sociala
Permisul de sedere pentru protectie sociala este un permis nou care are drept scop reabilitarea sociala a victimelor traficului de fiinte umane. Acesta permite migrantului sa stea pe teritoriul Italiei sase luni, iar in caz de necesitate, poate fi prelungit pana la un an sau mai mult.

Propunerea de a elibera un asemenea permis poate fi inaintata de serviciile sociale, organele guvernului local.

O alta conditie pentru eliberarea permisului este prezenta pericolului iminent pentru siguranta persoanelor in legatura cu declaratia facuta sau incercarile de a se salva. Formele exploatarii de munca sunt considerate forme de "exploatare grava".

Un astfel de permis poate fi eliberat si copiilor minori, care dupa ce au facut inchisoare ce au fost inclusi, in baza propunerilor Procurorului sau ale Judecatorului Curtii pentru Minori, intr-un program de asistenta sociala si integrare.


Permisul de Sedere pentru Munca Sezoniera
Odata cu publicarea "decretului Flussi", Italia redeschide in fiecare an caile legale pentru sederea legala a muncitorilor straini. Acest decret, aprobat de Guvernul in Legea nr.289 98, prevede quota muncitorilor straini, care pot in fiecare an sa-si prelungeasca viza de sedere in Italia pe motiv de lucru.

Quotele sunt impartite intre regiunile italiene, si sunt divizate tarilor de origine pe tipuri de munca.

Pentru anul 2004 Guvernul a aprobat "decretul flussi privind muncitorii sezonieri", autorizind permisul pentru 50 mii muncitori straini, care sunt angajati in sectorul agricol, turism si servicii si au dreptul de sedere temporala in Italia (3-6 luni).

In ceea ce priveste muncitorii sezonieri, au prioritate cetatenii tarilor care de pe 1 mai 2004 sunt statele - membre ale UE (Cehia, Cipru, Estonia, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, Slovacia, Slovenia, si Ungaria). De asemenea, sunt admisi si muncitorii din astfel de tari ca Rominia, Serbia, Muntenegru, Bulgaria, Croatia, Tunisia, Maroc, Moldova, Egipt. In acelasi timp, au facilitati si cei care independent de tara de origine au lucrat deja in Italia in ultimii 2 ani ca sezonieri.

Sunt prevazute 29.000 (muncitorii de tip subordonat si individual) de intrari pentru lucru nestationar, din care 20.000 sunt rezervate tarilor care au semnat deja acordul cu Italia (pentru Republica Moldova sunt alocate 1 500 locuri de munca). 2.500 sunt rezervate pentru acelea state, care vor semna acorduri de cooperare.

Nota: Nici angajatul si nici angajatorul nu trebuie sa plateasca nimic pentru a prezenta o cerere de autorizatie, pentru permisul de sedere.

Procedura de eliberare a permisului de sedere pentru munca sezoniera trebuie sa fie initiat de catre angajator, prin solicitarea unei autorizatii nominale (nulla osta al lavoro) la Biroul pentru Imigrare, din provincia respectiva (Sportello Unico per l'immigrazione).

Daca angajatorul nu cunoaste pe cine sa angajeze, atunci cererea trebuie facuta la Centrul pentru Angajare (Centro per l'Impiego); iar acesta din urma trebuie sa verifice, timp de cinci zile, daca exista vreun italian sau cetatean al statelor UE, care ar dori sa ocupe acest post.

Timp de 10 zile de la comunicare si nu mai tarziu de 20 de zile de la solicitarea angajatorului, Biroul pentru Imigrare va elibera autorizatia.

Valabilitatea autorizatiei pentru munca sezoniera variaza de la 20 de zile la noua luni.

Acte necesare:


  • Cererea completata si semnata;
  • Patru fotografii de marimea pasaportului;
  • O copie a pasaportului ;
  • Autorizatia de munca (inclusiv copia stampilei de la Questura);
  • Dovada mijloacelor de intretinere (transferurile din strainatate, contul bancar, etc.).
  • Asigurarea valabila pe teritoriul italian sau inregistrarea in Sistemul National de Sanatate.
  • Prezenta angajatorului, care confirma raportul de munca.
Pentru reinnoirea permisului de sedere pe motiv de munca -pana la maximum noua luni — trebuie prezentate urmatoarele:


  • Un timbru de 10,33 €;
  • Autorizatia de munca reinnoita.
Strainul trebuie sa paraseasca tara la expirarea contractului. Totusi, lucratorul va putea transforma permisul de munca sezoniera intr-un permis de angajare pe termen scurt, daca persoana va face parte din cota de intrare, stabilita anual de catre guvern.


Permisul de Sedere pentru Angajatii Autonomi
Permisul de sedere pentru angajatii autonomi este eliberat in baza certificarii de catre reprezentantele diplomatice si consulare italiene. Acestea din urma analizeaza solicitarile. Ulterior, reprezentantele diplomatice si consulare italiene elibereaza viza de intrare, precum si toate actele care certifica indeplinirea tuturor cerintelor pentru eliberarea permisului de sedere.

Permisul de sedere nu poate avea durata mai mare de doi ani. Posesorul poate intreprinde doar activitatile de munca autorizate de viza de intrare.

Acte necesare:


  • Cererea completata si semnata;
  • Patru fotografii de marimea pasaportului;
  • O copie a pasaportului;
  • Asigurare valabila pe teritoriul italian sau inregistrarea in Sistemul National de Sanatate;
  • Dovada cazarii si a resurselor suficiente pentru existenta.

Permisul de Sedere pentru Angajare
Permisul de sedere pentru angajare este eliberat in baza contractului de sedere pentru munca (contratto di soggiorno per lavoro). Durata permisului corespunde cu durata contractului de sedere pentru munca, iar in cazul contractului cu termen fix, nu poate depasi un an.

Pentru a fi valabil, contractul de munca trebuie sa includa:


  • Garantia angajatorului, cazare adecvata, conforma standardelor minime stabilite de Consiliile Locale.
  • Consimtamantul angajamentul angajatorului de a acoperi cheltuielile pentru intoarcerea lucratorului.
Contractul de munca este semnat la Biroul pentru Imigrare (Sportello Unico par l'immigrazione) din provincia in care sta lucratorul sau in care va desfasura activitatea de munca.

Angajatorul trebuie sa prezinte la organele sus-mentionate urmatoarele:


  • Solicitarea nominala a unei "autorizatii de munca" (nulla osta);
  • Documentele care probeaza existenta locuintei;
  • Propunerea contractului de sedere, inclusiv angajamentul de a acoperi cheltuielile de intoarcere a lucratorilor straini;
  • O declaratie care confirma angajamentul de a comunica orice schimbare a raportului de munca.
Biroul pentru Imigrare transmite aceste acte, inclusiv codurile de impozite, misiunilor diplomatice si consulatelor italiene care elibereaza viza de intrare.

Autorizatia de angajare este valabila sase luni de la data eliberarii.

Timp de opt zile de la intrare, cetatenii straini trebuie sa mearga la Biroul pentru Imigrare, care a eliberat autorizatia si sa semneze contractul de sedere, care va fi pastrat acolo. O copie a contractului va fi transmisa autoritatilor consulare si Centrului pentru Angajare.

Intreruperea raportului de munca nu implica retragerea permisului de sedere, nici pentru lucrator, si nici pentru rudele sale. Lucratorul, in cazul in care este demis, poate fi inscris in lista pentru someri pe perioada valabilitatii permisului.


Cartea de Sedere pe Termen Nedeterminat
Cartea de sedere (carta de soggiorno) autorizeaza sederea pe teritoriul Italiei pe o perioada nedeterminata de timp. Aceasta se elibereaza imigrantilor care au stat pe teritoriul Italiei cel putin sase ani si care au permis de sedere permanent.

Cartea de sedere are valoarea unui act de identitate pentru o perioada de 5 ani de la data eliberarii.

Cartea de sedere poate fi, de asemenea, eliberata sotului /sotiei, copilului minor, precum si parintilor care traiesc cu un cetatean italian sau cu un cetatean al unui stat membru UE.

Posesorul unei carti de sedere poate fi deportat numai din motive de ordine publica sau de securitate nationala.

In cazul refuzului acordarii cartii de sedere, solicitantul poate prezenta o petitie la Curtea Administrativa regionala competenta (Tribunale Administrativo Regionale), timp de 60 de zile de la notificarea refuzului.

Procedura si actele necesare

Pentru solicitarea cartii de sedere, strainul trebuie sa indeplineasca un formular la Questura locului de trai, indicand urmatoarele:


  • Datele personale;
  • Locul sederii;
  • Orasele din Italia in care solicitantul a trait in precedentii sase ani;
  • Venitul, precizand sursa si suma;
Strainul trebuie sa prezinte:


  • Un timbru de 10,33 euro;;
  • Copia pasaportului, a altui document echivalent sau a unui act de identitate eliberat de autoritatile italiene;
  • Dovada platii taxelor pe venit din anii precedenti si dovada faptului ca venitul familiei nu este mai mic decat valoarea anuala a beneficiilor sociale;
  • Cazierul judiciar.
In cazul in care cartea de sedere este solicitata pentru sot /sotie sau copii minori, acestia trebuie sa prezinte:


  • Un certificat care confirma gradul de rudenie, certificatul de casatorie, adeverintele copiilor eliberate de autoritatile din tara de origine si autentificate de misiunea consulara italiana;
  • Certificatul Oficiului Tehnic Municipal care probeaza cazarea;
  • Documente care demonstreaza ca venitul nu este mai mic decat valoarea anuala a beneficiului social.
Cartea de sedere va fi eliberata in 90 de zile de la data solicitarii.



.





Leggono questa discussione 0 utenti

0 utenti, 0 ospiti, 0 utenti anonimi










                                                               Effettua i tuoi pagamenti con PayPal.  un sistema rapido, gratuito e sicuro.



info@ambasada.it

 Telegram.me/Ambasada     iMessage: info@ambasada.it

fax (+39) 02 70033057       tel (+39) 02 45077169


Sedi diplomatiche della Repubblica di Moldavia:

Ambasciata di Roma
   Consolato di Milano  Consolato di Padova





Privacy e Cookie Policy / Termini e Regole del Forum