Vai al contenuto

  • Log In with Google      Accedi   
  • Registrati ora!
  Moldova-mms.com News dal Regina Pacis Seborganelmondo  




SMMS   a
moldova-mms.com

     VEDI MEGLIO
    
e commenta >>

     IMGS   a:   live @ moldova-mms . com
     MMS    a:   live @ moldova-mms . com





- - - - -

NORMELE CE REGLEMENTEAZA INTRAREA IN IT


  • Non puoi aprire una nuova discussione
  • Effettua l'accesso per rispondere
Nessuna risposta in questa discussione

#1 XCXC

XCXC

    TpX2MI

  • Ambasadiani MIra
  • StellaStellaStellaStellaStellaStellaStellaStellaStellaStellaStellaStella
  • Messaggi: 17,634

    Medaglie








Inviato 24 January 2007 - 18:39:00


Vize

NORMELE CE REGLEMENTEAZA INTRAREA IN ITALIA A PERSOANELOR STRAINE CARE DORESC SA LUCREZE
Cum este identificat si reglementat fenomenul migratiei in Italia?

Fenomenul de migratie in Italia este reglementat de un numar concis de legi, ale normelor de reglementare care in prezent sunt compilate in "Unicul Text de masuri cu privire la reglementarea imigratiei si legile cu privire la postura unui strain" , lansata impreuna cu hotarirea legislativa din 28 iulie 1998, nr. 286, si modificatiile ulterioare. Acest document este aplicat, cu exceptia cazurilor cind prevazut altfel, cetatenilor din tarile care nu sint membri ai statelor Uniunii Europene si persoane fara cetatenie, in acest text in referintele ulterioare se foloseste termenul de "strain" (abreviat U.T. cu privire la imigratie).

Este necesar de mentionat ca:


  • in domeniul competentei legislative in regiuni, U.T cu privire la imigratie constituie legea de baza;
  • subiectul in care regiunile dupa legi speciale si provinciile autonome au competenta, sint valorificate precum legi de baza cu privire la reforma socio-economica in Republica.
Regulamentul legislativ in domeniul imigrarii in Italia este bazat pe urmatoarele principii:


  • a tine sub evidenta fluxul de migratie;
  • lupta contra imigratiei ilegale;
  • integrarea strainilor regularizati.
Ce este asa-numita "Hotarire cu privire la migratie"?

Optiunele indicate in documentul de planificare, impreuna cu solicitarea fortei de munca calificata, da nastere unei prevederi anuale de catre Consiliul Ministrilor numit "hotarire cu privire la migratie", in care este indicat numarul maxim de muncitori straini care pot sa lucreaze in Italia fiecare an.

Indeosebi, Presedintele Consiliului Ministrilor, cu aceasta hotarire, in fiecare an determina, pina pe data de 30 noiembrie a anului anterior celui la care se refera hotarirea, pe baza unei criterii generale identificata in documentul de planificare, cota maxima a persoanelor straine caror li se permite intrarea pe teritoriul statului (luind in consideratie reuniunile familiare si masurile de protectie temporara) pentru:


  • lucrul dependent, inclusiv si pentru a implimenta necesitatile sezoniere;
  • lucrul independent,
Este important de a evidentia ca oricind cind este nevoie, Presedintele Consiliului Minstrilor in timpul anului poate sa emita si alte hotariri.

Determinarea numarului de noi veniti cu scopul de a intra in cimpul de muca este efectuata pe baza datelor actuale de solicitanti la serviciu, separat dupa regiuni si intregi provincii si prelucrata la Birourile de plasare computerizate pe linga Ministerul Muncii si Asigurare sociala.

Permisul de a intra si de a ramine in tara pentru straini cu scopul angajarii in cimpul muncii (dependent, sezonier si/sau independent) sint emise de catre Autoritatile Italiene in limitele cotei mai sus stabilite.

In cazul cind hotarirea cu privirea planificarii anuale nu este publicat, Presedintele Consiliului de Ministri poate sa inlocuiasca temporar acesta cu o hotarire proprie, in limitele cotei stabilite in anul precedent.

A introdus Legea nr. 189/2002 (Bossi Fini) noi solutii privitor la fluxul de migratie?

Legea nr. 189/2002 (asa-numita Lege Bossi Fini) si Legea nr. 222 din 9 octombrie 2002 au introdus solutii noi cu privire la fluxul de migratie, si anume, urmatoarele au fost stabilite:

Determinarea cotei reservate pentru muncitori de "origine italiana" rezidenti ai tarilor ce nu fac parte din comunitatea europeana;

Restrictia de a intra in tara de unul singur, pentru muncitori din tarile care nu colaboreaza corespunzator la contracararea imigratiei ilegale sau recunoasterea cetatenilor sai repatriati.

Ce "vize" sint recunoscute de catre Acordul Schengen si sint aplicate de catre Italia?

Vizele pot fi delimitate in trei categorii:


  • "Vize Schengen obisnuite" ulterior abreviat "V.S. O."
  • "V.S.O." pot fi impartite la rindul sau in:

    • vize de "tipul A", pentru transportul aerian, valabil exclusiv pentru spatiul aeropoartelor internationale;
    • vize de "tipul B", pentru tranzit de maxima valabilitate de cinci zile;
    • vize de "tipul C", pentru vizita sau calatorie de durata scurta, cu validitate maxima de 90 zile;

  • Vize cu "Validitate Teritoriala Limitata", ulterior abreviat "V.T.L.".
  • "V.T.L." nu sint mai mult limitate teritorial ca "V.S.O.".
  • "Vize Nationale", ulterior indicate ca "V.N.", care sunt vize de intrare, in conformitate cu art. 18 a Conventiei, de durata lunga si cu perioada de valabilitate mai mare de nouazeci de zile. Acest tip de viza permite detinatorului trecerea de pe teritoriul altor state membre ale Acordului Schengen. Aceste vize sunt numite "nationale" deoarece sint emise in Italia in conformitate cu legislatia sa.
Am nevoie de "autorizatie" ca sa lucrez dependent pe o perioada de timp sau permanent?

Da. Autorizatia de lucru este emisa rezidentului strain peste hotare de catre Birourile administrative din provincie la locul executarii muncii la solicitarea angajatorului in limitele calitative si cantitative prevazute de lege.

Cererea trebuie sa contina:


  • detalii personale complete despre proprietarul sau reprezentantul juridic a firmei, numele lor si biroului central, sau mai curind, daca lucrul este efectuat in casa, sa se prezinte detaliile personale complete ale angajatorului care se va rasplati pentru aceste servicii;
  • detalii personale complete ale lucratorului strain sau lucratorilor straini angajati;
  • gaj pentru a garanta remunerarea lucratorului strain si asigurarea in conformitate cu legea in vigoare si contractele nationale de angajare in cimpul muncii pentru aceasta categorie sau alte categorii oricum aplicabile;
  • adresa locului unde va avea loc activitatea propriu-zisa;
  • indicatii despre tipul de conditii de cazare si masa.
La cerere trebuie anexate:


  • certificatul cotizare catre Camera de Comert, Industrie si artizanat, in conformitate cu formularea art. 9 a hotaririi Presedintelui Republicii din 3 iunie 1998, nr. 252, cu exceptia cind munca dependenta nu se refera la activitatile legate de afaceri;
  • o copie a contractului de angajare intocmit de rezidentul strain peste hotare, determinat numai de problema actuala in legatura cu permisul de a ramine in tara;
  • o copie a documentatiei prezentate de catre angajator pentru impozitare, atestind statutul economic a acestuia.
Autorizatia la munca este emisa in timp de 20 de zile de la primirea cererii, supus verificarii stipulate de lege.


VIZE DE INTRARE PENTRU A LUCRA IN ITALIA
Ce este viza petru "inserarea pe piata de munca" (V.N.)?

Viza pentru inserarea pe piata de munca permite cetatenilor straini care au participat in activitati de training in conformitate cu art. 23 a U.T. cu privire la imigratie, de a intra in tara Italiei cu scopul de sedinta indelungata.

Munisterul Muncii si Asigurarii Sociale, Ministerul Educatiei, Universitati si Cercetari, intr-adevar, stabilesc programe pentru activitati educationale si training-uri profesionale pentru straini in tara lor de origine.

Aceste activitati au ca scop:


  • inserarea in cimpul muncii in sectoarele productive italiene care opereaza in Italia;
  • inserarea in cimpul muncii in sectoarele productive italiene care opereaza in tara de origine;
  • dezvoltarea productiva sau independenta a activitatii de antreprenoriat in tara de origine.
Strainii care au luat parte in activitatile mai sus mentionate le va fi acordata prioritate in sectoarele de angajare la care activitatiile se raporteaza la chemarea la serviciu, care are loc conform procedurii stabilite de catre U.T. cu privire la imigratie.

Cerintele si conditiile pentru a obtine viza sint stabilite in aritcolele 34 si 35 in hotarirea nr. 394/1999 a Presedintelui Republicii.

Care sint rechizitele si conditiile pentru a obtine alt tip viza decit viza de munca?

Exista diferite tipuri de viza decit viza de munca care pot fi obtinute.

Lista urmatoare este lista legalizata de catre Ministerul Afacarilor Externe a Italiei, impreuna cu conditiile de obtinere.


  • viza de "adoptie" (V.N.) Viza de adoptie permite intrarea in Italia cu scopul de sedere permanenta de durata cu parintii adoptivi sau cu custodie a strainului care va fi adoptat sau luat in ingijire pre-adoptiva emisa de autoritatile straine resposabile in conformitate cu legislatia locala.

    Legea nr. 476 din 31 decembrie 1998, stabileste ca Comitetul adoptiilor internationale sa permita intrarea si sederea permanenta a minorilor straini care sunt adoptati sau ingrijiti ca sa fie adoptati (articolele 32 si 39( litera h), a legii nr. 184/1983, modificat de art. 3 a legii nr. 476/1998). Acordarea vizei, prin urmare, este emisa in cazul prescierii autorizatiei.

    Art. 8, paragraful 2, a legii sus-mentionate se refera la regulamentul precedent pentru a perfectiona acele proceduri de adoptie incepute inainte ca legea sa intre in vigoare sau chiar mai apoi constitutia Comitetului si publicarea registrului de catre organele imputernicite. In astfel de cazuri pentru a fi emisa viza, este necesar sa fie verificate existenta urmatoarelor cerinte:

    • declaratia cu privire la potrivirea adoptiei, emisa de catre tribunalul italian de minori responsabil de regiunea locuintei parintilor adoptivi, in conformitate cu legea nr. 184 din 4 mai 1983 a "Legei cu privire la adoptia si tutela minorilor ";
    • masurile pentru adoptie sau adoptie anticipata emise de catre autoritatile responsabile in conformitate cu legislatia locala;
    • o declaratie a concordantei masurilor legislative a statului strainului, emise de cosulul italian imputernicit la locul unde aceasta a fost emisa. Viza pentru adoptie permite intrarea in Italia cu scopul sederii permanente de durata cu parintii adoptivi sau tutelarii strainului care este adoptat sau care urmeaza sa fie adoptat prin permisiuni speciale emise de catre autoritatile straine imputernicite in conformitate cu legislatia locala.

  • viza de "afaceri" (V.S.O.). O viza de afaceri permite intrarea in Italia, cu scopul de a sta in tara pe un termen de scurta durata, strainului care intentioneaza sa calatoreasca cu scopuri economico-comerciale, pentru a stabili contacte sau negocieri, pentru a studia sau a verifica exercitarea si functionarea bunurilor instrumentelor cumparate sau vindute in domeniul contactelor comerciale si cooperarii industriale.

    Cerintele si conditiile de obtinere a vizelor sunt:

    • statutul "operatorului economico-comercial" a aplicantului;
    • scopul economico-comercial a calatoriei pentru care este solicitata viza;
    • existenta unei activitati reale executata in Italia de operatorii economici care au solicitat emiterea vizei in numele operatorului strain;
    • mijloace de suport economic adecvate, si in orice caz nu mai putin de suma totala stabilita de catre Ministerul de Interne cu directive referind la art. 4, paragraful 3, din U.T. cu privire la imigratie.
    Viza de afaceri deasemenea poate fi emisa persoanelor care insotesc aplicantul cu scopul de lucru mentionat in documentatie.


  • Viza de "Invitatie" (V.S.O.). Viza de invitatie permite intrarea in tara cu scopul sederii pe un termen de scurta durata a strainului care a fost invitat de catre companii, institutii, organizatii respectabile publice sau private, ca sa fie oaspete la anumite evenimente sau expozitii de natura politica sau stiintifico-culturala, ale carui cheltuieli pentru sedere vor fi preluate complet de organizatiile care l-au invitat.

    Viza va fi emisa de asemenea in cazul cind strainul a fost chemat sau a primit invitatie de la autoritatile juridice italiene penrtu durata de timp indicata de catre autoritati.
  • Viza "misiunilor diplomatice" (V.S.O. sau V.N.) Viza misiunilor diplomatice permite intrarea in Italia cu scopul sederii pe un termen de scurta sau lunga durata dar cu un termen fixat, strainului care vine in tara cu scopuri legate de functiile sale politice, guvernamentale sau publice in care trebuie sa se deplaseze in Italia.

    Strainii care detin functii guvernamentale sau sint functionari in administratia publica, in oganele publice sau organizatii internationale, si sint trimisi in Italia sa execute datoriile sale sau cetateni privati care datorita importantei activitatii sale si cu scopul sederii pot ocupa functii publice pentru a mentine contactul dintre statul carui apartin si Italia au acces la aceasta categorie de vize.

    O viza de delegatie analoga poate fi emisa pentru strainii care fac parte din familia posesorului, chiar si cind ultimul este scutit de viza.
  • Viza de "reintrare" (V.N.). Viza de reintrare permite intrarea pe teritoriul national cu scopul de a continua termenul de sedere pentru un termen de timp fixat sau permanent, strainilor posesori ai dreputui de a sta si care nu au documente de identificare a personalitatii si care intentioneaza sa re-intre teritoriul Italiei.

    Cerintele si conditiile pentru a obtine aceasta viza sint stabilite in art. 8 a hotaririi nr. 934/1999 a Presedintelui Republicii.
  • Viza pentru "resedinta electiva" (V.N.) Viza pentru resedinta electiva permite intrarea in Italia cu scopul sederii strainului care intentioneaza sa se stabileasca cu traiul in tara noastra si este capabil sa se intretina fara sa indeplineasca activitati de munca.

    In cele din urma, strainul trebuie sa furnizeze garantii potrivite si documentate cu privire la disponibilitatea de cazare si de disponibilitatea resurselor financiare suficiente care pot fi considerate disponibile pentru a continua in viitor. Asemenea resurse trebuie sa provina de la dreptul la venit considerabil (pensie, renta viagera), de la posesia imobiliarului, de la activitati economico-comerciale stabile sau din alte surse decit legate de munca.

    O viza asemanatoare poate fi emisa si rudei cu care conlocuieste aplicantul, copiilor care sunt minori, copiilor adulti conlocuitori si parintilor conlocuitori care sint intretinuti de catre posesorul de viza, doar cu conditia ca resursele financiare numite mai sus sint adecvate.
  • Viza de "tranzit aerian" (V.T.L.). Viza de tranzit aerian permite cetateanului strain specific subiect a cerintei (anexa 3 a ICC), acces in spatiul international de tranzit in aeroprt, in timpul opririi sau intrevalul de timp intre zboruri sau zboruri internationale, fara sa intre teritoria partii contractante care a emis viza. Cerinta vizei constituie o exceptie la dreptul universal la libera trecere prin zona de tranzit in aeropoarte internationale (ICC, I, 2.1.1).

    Cerintele si conditiile pentru a obtine viza sint:

    • pasaport valabil sau echivalent a documentului de calatorie insotit, unde este necesar, de o viza de intrare pentru destinatia finala in tara care nu face parte din Uniunea Europeana;
    • Un bilet la avion sau rezervare.

  • Viza de "tranzit" (V.S.O.). Viza de tranzit permite cetatenilor straini sa traverseze teritoriul partilor contractante in timpul calatoriei dintr-o tara care nu face parte din Uniunea Europeana intr-o alta tara care nu face parte din Uniunea Europeana (ICC, V, 2.1.2), si este oferita aceluiasi strain in aceleasi conditii in care i s-a oferit viza in tara de destinatie finala, si ca calatoria acestor necesita rezonabil trecerea prin teritoriul altor parti contractante (ICC, V, 2.1).

    In general, pentru emiterea vizei de scurta durata pentru "turism", oferirea vizei este mereu subordonata existentei minime de cerinte necesare. O cerinta suplimentara, unde necesara, este viza de intrare in tara a treia de destiantie finala.

    Viza de tranzit este de asemenea emisa strainilor care intentioneaza sa se urce pe un vas sau sa debarce de pe corabii straine in porturi situate pe teritoriul national al spatiului Schengen.
  • Viza de "transport" (V.S.O.). Viza de transport permite intrarea in tara cu scopul de sedere pe o perioada scurta de timp a unui strain care intentioneaza sa mearga in Italia pentru perioade scurte ca sa indeplineasca activitati profesionale raportate la transportarea bunurilor sau persoanelor, pe uscat si pe cale aeriana (transportarea rutiera,zboruri charter sau echipaj al zborurilor private).

    Cerintele si conditiile stabilite pentru a obtine viza sint constituite din documentatia care confirma statutul profesional al aplicantilor, si a activitatii care va fi indeplenita cu ocazia carei este solicitata viza.
Care sint caracteristicile lucrului sezonier?

Solicitarea acestui tip de serviciu trebuie sa fie facuta mereu de catre angajator.

Cererea trebuie sa fie insotita mereu de invitatia de sedere, inclusiv si obligatia angajatorului de a achita costurile de intoarcere a angajantului in tara de origine.

Cererea trebuie adresata imediat centrului de amplasare in cimpul muncii imputernicit, care trebuie sa verifice disponibilitatea ulterioara a lucratorului in timp de cinci zile.

Apoi, comisarul italian va elibera autorizatia necesara.



.





Leggono questa discussione 0 utenti

0 utenti, 0 ospiti, 0 utenti anonimi










                                                               Effettua i tuoi pagamenti con PayPal.  un sistema rapido, gratuito e sicuro.



info@ambasada.it

 Telegram.me/Ambasada     iMessage: info@ambasada.it

fax (+39) 02 70033057       tel (+39) 02 45077169


Sedi diplomatiche della Repubblica di Moldavia:

Ambasciata di Roma
   Consolato di Milano  Consolato di Padova





Privacy e Cookie Policy / Termini e Regole del Forum