Vai al contenuto

  • Log In with Google      Accedi   
  • Registrati ora!
  Moldova-mms.com News dal Regina Pacis Seborganelmondo  




SMMS   a
moldova-mms.com

     VEDI MEGLIO
    
e commenta >>

     IMGS   a:   live @ moldova-mms . com
     MMS    a:   live @ moldova-mms . com





* * * * * 1 voti

Turism moldovenesc și administratori talentați


  • Non puoi aprire una nuova discussione
  • Effettua l'accesso per rispondere
Questa discussione ha avuto 2 risposte

#1 moldsport

moldsport

    TpMI

  • Ambasadiani MI1e
  • StellaStellaStellaStella
  • Messaggi: 1,099

    Medaglie





Inviato 21 August 2013 - 12:00:08


Industria turismului în Moldova a avut de suferit mult în ultimii 22 de ani. Practic a fost distrusă toată infrastructura turistică, fapt ce a condus la reducerea numărului turiștilor străini care vizitează țara noastră.

Constatările menționate mai sus sunt confirmate de cifre reale, oferite de către statistica oficială a RM.

Immagine inviata

Cetățenii plecați în turism peste hotarele Moldovei a crescut mereu din anul 2000 până în anul 2012, Astfel numărul turiștilor plecați din Moldova este mai mare de peste 20 de ori ca numărul turiștilor ce vizitează Moldova.

Cu părere de rău în Moldova nu există date statistice despre numărul turiștilor din anii de până la 1991. De aceea este imposibil de comparat datele din perioada de până la obținerea independenței cu cele de după. După unele date neoficiale, afirmate de unii experți în domeniu, numărul turiștilor străini care vizitau Moldova era de ordinea a sutelor de mii.

Sunt de acord ca industria turismului trebuie restabilită, aceasta fiind o sarcină complexă și complicată. În unele țări ponderea turismului în PIB atinge 60%, astfel devenind o sursă strategică de creștere economică.

Metodele cu care se propune reanimarea acestui domeniu se pare a fi unul ineficient, lipsit de logică și cu caracter discriminant. Din unele surse demne, am aflat că, la început se propunea ca să fie stabilit un impozit (taxă) în scopul restabilirii industriei turismului din Moldova, în mărime de 1-3% de la costul foii turistice, pentru persoanele care pleacă în excursii, turism, vacanțe, odihnă etc., peste hotarele țării.

Mai apoi s-a declarat oficial ca se va stabili, începând cu anul 2014, o așa numită taxă de promovare, care va fi plătită de către cei, care pleacă peste hotarele țării. Nu este clar cum se va stabili motivul plecării cetățenilor peste hotarele țării, deoarece unii cumpără foi turistice, iar alții pleacă pur si simplu în excursii fără a apela la operatorii de turism. O altă problemă mai apare la depistarea destinației, deoarece un număr tot mai mare de cetățeni moldoveni cumpără bilete turistice de la operatorii străini adică, de peste hotarele țării.

În Moldova, la nivel central, se simte o mare criză de idei și proiecte de reanimare a industriei turismului. Există o strategie de dezvoltare a turismului adoptată în anul 2003 de către fosta guvernare comunistă, însă aceasta nu prevede absolut nimic despre costurile necesare pentru reanimarea acestei industrii.

O altă întrebare apare asupra modului de plată a viitoarei taxe de promovare a turismului în Moldova. De ce anume cei, care pleacă peste hotarele țării trebuie să achite acest impozit? În acest sens nu există nici o argumentare economică, cunoscându-se că toți cetățenii RM achită impozite din venitul lor. Anume această modalitate de stabilire a achitării acestei taxe trezește la mulți sentimentul de nedumerire și provoacă inechitate totală cu are caracter discriminant, între cei ce pleacă și cei ce sosesc în Moldova. Este necesar ca conducerea Agenției Turismului din Moldova să explice aceste situații, sau pur si simplu au stabilit aceasta taxă, că așa le-a dat în cap.

Cu un așa model de administrare turismul Moldovei nu numai că nu va câștiga, sau nu se dezvolta, pur si simplu va peri cu totul, iar cei ce vor intenționa sa plece în turism, la odihna sau în vacanță peste hotare, vor migra cu procurarea foilor turistice din alte țări. În rezultat vor avea de pierdut operatorii moldoveni de la aberațiile economice făcute de unii, se vor reduce impozitele achitate de operatori și va avea de suferit domeniul în întregime.

P.S. Înainte de a propune ceva, trebuie să judeci normal, să gândești, să compari, să vezi ținta și rezultatul scontat, mai ales, dacă deții funcție cu factor de decizie.

http://www.jurnal.md...enta-i-1155368/


#2 moldsport

moldsport

    TpMI

  • Ambasadiani MI1e
  • StellaStellaStellaStella
  • Messaggi: 1,099

    Medaglie





Inviato 21 August 2013 - 15:11:43


Alla luce di quanto riportato in questo articolo,

e in questa dichiarazione dell'autore


Cita

Există o strategie de dezvoltare a turismului adoptată în anul 2003 de către fosta guvernare comunistă, însă aceasta nu prevede absolut nimic despre costurile necesare pentru reanimarea acestei industrii.


va ricordato che, di recente, l'Agenzia del Turismo ha reso noto il

Proiectul Strategiei de dezvoltare a turismului „Turism 2020” (allegato)

e il

Planul de acțiuni al Strategiei de dezvoltare a turismului „Turism 2020” (allegato)

ed ha aperto, in conformità con la legge sulla trasparenza decisionale,

le consultazioni pubbliche

con le eventuali proposte da inviare entro il 30 agosto 2013

agli indirizzi info@turism.gov.md

oppure

c/o Agenţia Turismului, şos. Hînceşti 53,  mun. Chişinău.

File allegato  Plan actiuni SDT 2020 17_08_2013 fin.doc   358.5K   126 Download

File allegato  Proiect SDT 17_08_2013 var finala.doc   711K   279 Download


#3 moldsport

moldsport

    TpMI

  • Ambasadiani MI1e
  • StellaStellaStellaStella
  • Messaggi: 1,099

    Medaglie





Inviato 22 August 2013 - 13:23:29


Visualizza messaggiomoldsport, su 21 August 2013 - 15:11:43, dice:

Proiectul Strategiei de dezvoltare a turismului „Turism 2020”

Planul de acțiuni al Strategiei de dezvoltare a turismului „Turism 2020”

File allegato  9323_Press_release.docx   145.27K   112 Download

Directorul general al Agenției Turismului, dl. Nicolae PLATON, a susţinut astăzi, 22 august a.c., o conferinţă de presă, în cadrul căreia a prezentat proiectul Strategiei de dezvoltare a turismului „Turism 2020”.
„Orice instituție a statului poate să se dezvolte numai în baza unui program și a unui plan concret de acțiuni. Acest program și plan de acțiuni se materializează în Strategia de dezvoltare a turismului Turism-2020”, a declarat directorul general dl. Nicolae Platon în deschiderea conferinței.
Șeful Agenției Turismului a menționat că Strategia se bazează pe următoarele repere:
· 20 de priorități stabilite în activitatea Agenției Turismului;
· 20 de forme de turism care urmează a fi dezvoltate;
· 20 de trasee turistice care vor sta la baza dezvoltării turismului receptor și intern.
Scopul acestui document este Impulsionarea activităţii turistice în Republica Moldova prin dezvoltarea turismului intern şi receptor, iar pentru realizarea scopului, au fost stabilite 5 obiective generale:

Perfecţionarea legislaţiei turistice în conformitate cu cerinţele pieţei turistice, racordate la standardele europene.
Valorificarea potenţialului turistic naţional şi promovarea imaginii Republicii Moldova ca destinaţie turistică.
Dezvoltarea regională a turismului.
Sporirea nivelului de pregătire a cadrelor de specialitate şi a  calităţii serviciilor turistice.
Modernizarea tehnologică a industriei turistice prin utilizarea tehnologiilor informaţionale.

Directorul general al Agenției Turismului a mai declarat că în rezultatul implementării Strategiei se prognozează o creştere anuală a numărului turiştilor cu 3 % în cadrul turismului receptor şi cu 4 % - în cadrul turismului intern.
Tot în cadrul conferinței au fost prezentați o serie de indicatori de rezultat care se preconizează a fi realizate către finele anului 2016:

20 de rute turistice valorificate;
2 rute naţionale integrate în circuitul turistic internațional;
2 spoturi publicitare realizate;
1 hartă rutier-turistică editată şi difuzată, 10 mii exemplare;
5 ghiduri turistice realizate;
10 evenimente turistice organizate anual;
8 expoziţii internaţionale la care s-a participat anual;
1 zonă turistică-pilot creată;
10 obiective turistice reabilitate;
2 zone de agrement amenajate;
1 zonă de odihnă amenajată;
35 popasuri turistice create;
3 programe noi de studii elaborate;
600 persoane instruite la cursuri de perfecţionare şi seminare;
50%  din structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare clasificate;
4 sisteme informaţionale automatizate elaborate şi implementate;
10 aplicaţii electronice de orientare şi promovare turistică elaborate şi implementate;
6 acorduri de colaborare  în domeniul turismului încheiate cu alte state.





Leggono questa discussione 0 utenti

0 utenti, 0 ospiti, 0 utenti anonimi










                                                               Effettua i tuoi pagamenti con PayPal.  un sistema rapido, gratuito e sicuro.



info@ambasada.it

 Telegram.me/Ambasada     iMessage: info@ambasada.it

fax (+39) 02 70033057       tel (+39) 02 45077169


Sedi diplomatiche della Repubblica di Moldavia:

Ambasciata di Roma
   Consolato di Milano  Consolato di Padova





Privacy e Cookie Policy / Termini e Regole del Forum